211 4097741

Θεσσαλονίκης 17 - Πετράλωνα

danzarin.art@gmail.com

  • Facebook - White Circle
  • YouTube - White Circle
  • Google+ - White Circle
  • Instagram - White Circle

©2016 by Danzarin. Proudly created with Wix.com

Πένυ Φυλακτάκη

Θεατρική Γραφή

Έναρξη Οκτώβρης 2017

 

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ

Θεατρική Γραφή Ι: Παρασκευή 

Θεατρική Γραφή ΙΙ: Τετάρτη 17:30 - 20:00

Ψυχολογία του Συγγραφέα: 

Επιμέλεια Κειμένου

ΤΡΟΠΟΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Αποστολή email στο penyfyl@gmail.com με θέμα τον τίτλο του εργαστηρίου που σας ενδιαφέρει αναγράφοντας τα στοιχεία σας (ονοματεπώνυμο και τηλέφωνο επικοινωνίας)

Για το κόστος των εργαστηρίων και οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία επικοινωνείτε στο penyfyl@gmail.com ή στο 6938816637

~ Θεατρική Γραφή Ι ~

 

Διάρκεια: 12 συναντήσεις

Ημερομηνίες συναντήσεων (Παρασκευή 17:30-20:00)

17 Μαρτίου 2017 - 11 Ιουνίου 2017

 

Το θεατρικό έργο, λογοτεχνικό είδος γεννημένο μετά την ποίηση και την πεζογραφία, είναι

ένα σύμπαν σύνθετο, ταυτόχρονα δημιουργία ενός λογοτέχνη συγγραφέα και εφαλτήριο

δημιουργίας πολλών παραστατικών καλλιτεχνών. Πολύπλοκο και αντιφατικό όπως η ζωή,

υπερετεί ιδιαίτερες συμβάσεις που διασφαλίζουν ότι η δραματική γλώσσα πατάει γερά τόσο

στους δρόμους της αφηγηματολογίας όσο και στο θεατρικό σανίδι.

 

Στον κύκλο της <<Θεατρικής Γραφής Ι>> διερευνούμε τους κώδικες που διέπουν το

δραματικό κείμενο όσον αφορά τα πέντε δομικά τους στοιχεία, δηλαδή το χαρακτήρα, την

πλοκή, τη γλώσσα, το χώρο και το χρόνο, όχι τόσο ως πετυχημένες συνταγές που πρέπει

να ακολοθήθηκαν, όσο ως αναγκαία συνθήκη για να γίνει κατανοητή η παράδοξη φύση του

θεατρικού λόγου που αφηγείται από σκηνής την πορεία μιας ολόκληρης ζωής ( ή και

περισσοτέρων) στο πεπερασμένο χρονικό όριο μιας παράστασης και συνδυάζει την

πυκνότητα της ποίησης με την αμεσότητα μιας προφορικής συνδιάλεξης.

 

Μέσα απο εργαστηριακές ασκήσεις, μελέτη και ανάλυση των κειμένων που παράγουν

οι ίδιοι, οι συμμετέχοντες εξασκούνται στο να γράφουν θεατρικούς διαλόγους με

δυναμικό ρυθμό, να χτίζουν πλοκή που να αιχμαλωτίζει το κοινό, να αναπτύσσουν

τις σχέσεις των χαρακτήρων μες το δραματικό χωροχρόνο και να διαχειρίζονται τις

κυρίαρχες γραμμές πλοκής από τα κλασικά μοτίβα μέχρι τις σύγχρονες δραματουργικές

τάσεις, πάντοτε με σεβασμό στην ελεύθερη έκφραση του συγγραφέα.

 

Ο κύκλος αυτός απευθύνεται σε ανθρώπους που επιθυμούν να κάνουν ένα ολοκληρωμένο

ταξίδι στον κόσμο της θεατρικής γραφης από τη στιγμή της σύλληψης μιας ιδέας μέχρι τη

συγγραφή ενός μονόπρακτου θεατρικού έργου.

~ Θεατρική Γραφή ΙΙ ~

 

Διάρκεια: 12 συναντήσεις

Ημερομηνίες συναντήσεων (Τετάρτη, 17:30-20:00)

8 Μαρτίου 2017 - 31 Μα’ί’ου 2017

   

Ο κύκλος αυτός απευθύνεται σε όσους έχουν εμπειρία γραφής θεατρικού κειμένου και

εστιάζει στη <<θεατρική διασκευή>>, δηλαδή στη μεθοδολογία μετατροπής ενος μη-

θεατρικού κειμένου (πεζογραφία, δημοσιογραφικό υλικό, μαρτυρίες κ.τ.λ.) σε θεατρικό

έργο.

 

Η θεατρική διασκευή στηρίζεται στην αναγνώριση ότι τα κείμενα είναι συγκοινωνούντα

δοχεία και είναι συνήθης και επιθυμητή πρακτική -όταν ένα κείμενο άλλου λογοτεχνικού

είδους συγκινήσει ένα θεατρικό συγγραφέα ή σημειώσει μεγάλη επιτυχία- να το μεταλλάσσει

σε θεατρικό, με στόχο να επαναλάβει την επιτυχία του πρωτότυπου (ή και μεγαλύτερη) μες τα

νέα του <<ρούχα>>.

 

Η θεατρική διασκευή είναι ένα σημαντικό εργαστήρι ύφους για νέους συγγραφείς καθώς

τα δομικά στοιχεία του κειμένου (χαρακτήρες, πλοκή, γλώσσα, χωροχρόνος) βρίσκονται

ήδη εκεί, δοκιμασμένα κι έτσι ο θεατρικός συγγραφέας παύει να βασανίζεται από το μόνιμο

εφιάλτη της πρωτοτυπίας. Απαλλαγμένος από το φόβο, η έμπνευση και η δημιουργικότητά

του διοχετεύονται στον τρόπο με τον οποίο θα μεταγράψει τα ήδη υπάρχοντα στοιχεία της

αφήγησης στο δραματουργικό συγγραφικό κώδικα, μαθαίνει δηλαδή εργαλεία ύφους και τα

κλειδιά χειρισμού του θεατρικού λόγου. Ταυτόχρονα, το αρχικό κείμενο γίνεται η αφορμή

να ξεκαθαρίσει συνειδητά τη δική του συγγραφική οπτική στα πράγματα, ανάλογα με τον

τρόπο που επιλέγει να το οραματιστεί στη θεατρική του μορφή.

 

Τέλος, μπαίνει για τα καλά στα χωράφια της καλλιτεχνικής δεοντολογίας, καθώς μαθαίνει

έμπρακτα την εύθραστη ισορροπία ανάμεσα στο σεβασμό για το πρωτότυπο και στη νέα

δημιουργία.

~ Ψυχολογία του συγγραφέα ~

Διάρκεια: 10 συναντήσεις

Ημερομηνίες συναντήσεων (Παρασκευή, 20:00-22:00)

17 Μαρτίου 2017 - 26 Μα’ί’ου 2017

 

 

Η σελίδα είναι καθρέπτης του συγγραφέα. ‘Ενας καθρέπτης ιδιότυπος αυτού που είναι,

αυτού που θα ήθελε να είναι και αυτού που φοβάται μήπως γίνει.

 

Στις συναντήσεις αυτού του ιδιαίτερου κύκλου, θα φωτίσουμε τη σύνθετη σχέση ανάμεσα

στην δημιουργικότητα του συγγραφέα και τις αόρατες δυνάμεις που την επηρεάζουν.

Βασισμένοι μεταξύ άλλων στις διαλέξεις των Scott Barry Kaufman, James C. Kaufman και

Jadie Smith, αλλά και στη βιωματική συγγραφική εμπειρία ή την πρόθεση του κάθε

συμμετέχοντα, θα παρατηρήσουμε με προσοχή τις ψυχολογικές διεργασίες του συγγραφέα

την περίοδο που γράφει, τις κοινωνικές συνθήκες μέσα στις οποίες παράγει, την ανάγκη

του να γίνει αποδεκτός ή αντίθετα να σοκάρει, την προσωπικότητά του όπως αυτή

διαφαίνεται μέσα από το κείμενο, το διαχωρισμό ανάμεσα στη συγγραφική-αφηγηματική

περσόνα και στον ίδιο το συγγραφέα ως άτομο, καθώς και τα κατάλοιπα που έχει αφήσει

η εκπαίδευση στο έργο του.

 

Στόχος δεν είναι μια θεωρητική προσέγγιση ή στατιστική μελέτη, αλλά να εντοπίσουμε

ποιά ή ποιές κρυμμένες εξω-κειμενικές παγίδες αλλοιώνουν τη δημιουργική δύναμη και την

ευαίσθητη φύση κάθε συμμετέχοντα-συγγραφέα και λειτουργούν ως <<δολοφόνοι

δημιουργικότητας>> (creativity killers).  Ο εντοπισμός και η συνειδητοποίηση αυτών των

παγίδων βοηθούν πρακτικά να τις αποφύγουν ή ακόμα και να τις χρησιμοποιήσουν προς

όφελος του κειμένου, κινητοποιώντας τις θεραπευτικές δυνάμεις της γραφής.

~ Επιμέλεια Κειμένου ~

Ο κύκλος αυτός απευθύνεται σε όσους έχουν ένα γραπτό έργο υπό εξέλιξη - είτε πρόκειται για συλλογή ποιημάτων, διηγημάτων, νουβέλα, μυθιστόρημα ή θεατρικό έργο - και προσπαθούν να το ολοκληρώσουν. Στόχος είναι η λογοτεχνική επιμέλεια και ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου, ώστε να απευθυνθεί στο αναγνωστικό κοινό. Οι μέρες και ώρες των συναντήσεων ορίζονται χωριστά για κάθε συμμετέχοντα.